2015年8月29日土曜日

How to connect few short sentences in one long sentence

How to express a sequence of actions that happen one after another , how to connect few small sentences in one big sentence ?

Rule : All verbs in the sentence must be in TE-form , except for the last one . The tense of all the actions is determined by the tense of the last verb .

Check out my another post Japanese TE-form verbs variations

明日喫茶店にコーヒーを飲んで、きれいな公園に散歩します。 
Tomorrow I will drink coffee at coffee shop, and will walk in the beautiful park . 

日本のざっしを読んで、美味しいケーキを食べて、面白い映画を見ました
I read Japanese magazine , ate delicious cake, and watched interesting movie .

今日は昼ご飯を食べて、散歩をしました
Today I ate lunch and had a walk .

今朝起きて、シャワーを浴びて、朝ご飯を食べて、学校に行きました
This morning I woke up , took shower , ate breakfast and went to school .

コンビニに行って、チョコレートとジュースを買いました
I went to convenience store, and bought a chocolate and juice .

今朝私は朝ご飯を食べないで、仕事に行きました
I went to work, did not eat breakfast this morning .

手紙を書いて郵便局に行きました
I wrote a letter, and went to the post office .

0 件のコメント: